najdi:

 
Oddelki
CD, DVD, LP
217
Dramske igre
7
Družboslovje & Humanistika
485
Duhovnost, Ezoterika, Osebna rast
156
Energetika
3
Glasba
146
Gospodarstvo
16
Humor
2
Katalogi razstav
126
Knjiga za darilo
36
Knjige po znižanih cenah
15
Knjige za otroke in mladino
323
Koledarji
1
Komunikacija
9
Kriminologija
2
Leposlovje, književnost
394
Management in posel
10
Moda
1
Monografija
84
Naravoslovje
74
Obramboslovje
1
Otroške slikanice po 5 in 6 eur
12
Priročniki
420
Računalništvo & Informatika, Internet
54
Revije
183
Satira, humoreska
12
Slikanice, pobarvanke
89
Slikarstvo
16
Teologija
23
UČBENIKI
31
Umetnosti, Zabava, Šport
213
Uporabne vede, Medicina, Tehnologija
50
Zborniki
35
 Založbe
 Avtorji
 
knjiga: Mehika pred Kolumbom
Mehika pred Kolumbom / Ivan Šprajc
Večno življenje, arheologija Zahodne Mehike
Katalog k razstavi zajema predstavitev najsodobnejših arheoloških izkopavanj v Zahodni Mehiki, obsežnem ozemlju, kjer je v času pred prihodom Špancev obstajalo veliko neodvisnih kultur. Te se očitno razlikujejo od drugih mezoameriških kultur in civilizacij, saj jih opredeljujejo številni edinstveni kulturni elementi, ki so bili do nedavnega le površno raziskani. Najpomembnejša od teh posebnosti je tradicija tako imenovanih jaškastih grobnic (300 pr. n. št.–600 n. št.), podzemnih struktur, ki so jih uporabljali za pokop uglednih članov družbe. Skupaj z umrlimi so vanje položili vrsto dragocenih predmetov, med katerimi izstopajo številne človeške in živalske figure, ki s svojim neverjetnim razponom upodobitev prinašajo osupljivo sliko življenja in smrti prebivalcev tega odmaknjenega in posebnega območja.
Medtem ko keramični izdelki osrednjih mehiških, izrazito teokratskih kultur kažejo panteon bogov in spomenike njihovih vladarjev-svečenikov, pa v umetnosti Zahodne Mehike opazovalec odkrije pravo »človeško komedijo« likov nenavadne, povsem anekdotične umetnosti. V državah Colima, Nayarit in Jalisco, kamor se uvrščajo ti zgovorni grobni pridatki, strogi kanoni teokratske umetnosti niso našli plodnih tal, saj keramika teh krajev ni obremenjena z religijo in predpisano ikonografijo, marveč razvija živo pripoved o vsakdanjem življenju. Ta pripoved je ponekod tudi smešna, drugje pretirana do karikature, tudi profana, a predvsem prijazno pretresljiva v svoji ekspresivni izrazni moči. Z zahodno narativno umetnostjo odkrivamo vojščake, igralce z žogo, akrobate, grbavce, glasbenike, matere z otroki in še bi lahko naštevali, pri celotni galeriji likov pa lahko zasledimo tudi socialne razlike med družbenimi stanovi, saj med terakotami najdemo gole in delno oblečene figure, pa vse do takšnih, ki nosijo dragocena oblačila in nakit. Tako ženske kot moške figure so upodobljene v najrazličnejših telesnih pozah od stoječe, sedeče, čepeče ali klečeče, z najrazličnejšimi položaji rok. Ta umetnost ima mnoge lastnosti narodne umetnosti, saj je naivna, vesela, brezbrižna, nastaja v danem trenutku, iz impresije – ali kot jo je označil občutljiv raziskovalec »popolno nepopolna impresionistična umetnost«. Prav zaradi dejstva, da v tem delu Mehike niso poznali formalnih in ikonografskih omejitev umetnosti, ki ga predpisuje visoko svečeništvo ali vladarji sami, mnogi predmeti presenečajo s svojo »modernostjo«. Zato ni čudno, da je bil veliki mehiški slikar Diego Rivera, pri katerem so se energijski tokovi predkolumbovske preteklosti in mehiške narodne umetnosti skupaj s poznimi likovnimi elementi kubizma spojili v njegovem monumentalnem delu, tudi strasten zbiralec (med mnogimi drugimi artefakti) prav teh živopisnih neukročenih figuric. Ne nazadnje je magična in oblikovna moč mehiške plastike izrazito vplivala na Henrija Moora, ki je utiral poti modernega kiparstva 20. stoletja. Podoživljal je arhitektonsko strogost, kubično oblikotvorno moč in magično intenzivnost stare mehiške umetnosti ter jih prenašal v svoje delo. V Britanskem muzeju pa se je srečal prav s figuralnimi deli zahodnomehiške obale, ki so mu – kot je nekoč izjavil – »vlile pogum, da se v svojih skulpturah poigra z negativnim prostorom«. Kulturna dediščina Zahodne Mehike je bila v 20. stoletju v glavnem predmet naključnih najdb ali celo grobnih plenilcev, v zadnjih dvajsetih letih pa si sledijo sistematična arheološka izkopavanja, ki so spodbudila obsežna znanstvena raziskovanja in posledično pomembna nova odkritja in spoznanja o tej izvirni sui generis kulturi. Ljubljanska razstava je po Art and Archaeology of the Unknown Past (Umetnost in arheologija nepoznane preteklosti) iz leta 1998 šele druga, po obsegu sicer manjša razstava, ki se celostno ukvarja s kulturo jaškastih grobnic Zahodne Mehike in sploh prva, v celoti zasnovana na sistematičnih arheoloških izkopavanjih te kulture, razstavljene najdbe pa pomenijo eno najpomembnejših odkritij zadnjih desetletij v Mehiki.
jezik: slovenski jezik, angleški jezik
število strani: 109
vezava: broširano
založba: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center
(ISBN: 9789616157384 )
v kosarico redna cena: 18,00 €
cena za vas: 16,20 €
vaš prihranek: 1,80 €
 

Košarica
vaša košarica
je prazna

Plačilo
Ponujamo vam več načinov plačila. Izberite tistega, ki je za vas najbolj primeren.
Po povzetju
Naročeno blago plačate kurirski službi ob prevzemu na domu.
S predračunom
Po zaključenem naročilu si sami natisnite predračun za naročeno blago. Predračun lahko poravnate s položnico ali z nakazilom preko vaše spletne banke.

Dostava in osebni prevzem
Blago naročeno v naši spletni knjigarni, bomo po pošti poslali na navedeni naslov. Blago je navadno dostavljeno v 2. do 5. delovnih dneh po naročilu.

Pri naročilih katerih skupni znesek ne presega 30,00 EUR, se obračuna pavšalni strošek soudeležbe pri dostavi v višini 3,50 EUR in velja za pošiljke dostavljene na območju Slovenije.

Stroškom dostave se lahko izognete tudi z osebnim prevzemom na sedežu podjetja Buča d.o.o. (Kolarjeva ulica 47, Ljubljana). Plačilo na sedežu podjetja je možno samo z gotovino.
 
  O nakupovanju O podjetju Ne spreglejte

© Buča 2006-2019 // Ko knjiga pride k vam