najdi:

 
Oddelki
CD, DVD, LP
251
Dramske igre
7
Družboslovje & Humanistika
467
Duhovnost, Ezoterika, Osebna rast
145
Energetika
3
Glasba
155
Gospodarstvo
16
Humor
2
Katalogi razstav
117
Knjiga za darilo
38
Knjige po znižanih cenah
15
Knjige za otroke in mladino
321
Koledarji
1
Komunikacija
9
Kriminologija
2
Leposlovje, književnost
395
Management in posel
9
Moda
1
Monografija
78
Naravoslovje
76
Obramboslovje
1
Otroške slikanice po 5 in 6 eur
12
Priročniki
427
Računalništvo & Informatika, Internet
54
Revije
171
Satira, humoreska
12
Slikanice, pobarvanke
91
Slikarstvo
16
Teologija
23
UČBENIKI
28
Umetnosti, Zabava, Šport
214
Uporabne vede, Medicina, Tehnologija
51
Zborniki
35
 Založbe
 Avtorji
 
knjiga: Figura in ornament
Figura in ornament / Avtorica besedila: Nela Tarbuk
Baročni kipar Johannes Komersteiner in njegov krog
[ v košarico | več iz oddelka | vse knjige te založbe ]
dobavni rok (1 - 3 dni)
Narodna galerija uspešno sodeluje s številnimi najpomembnejšimi evropskimi muzeji in galerijami. Z največjim muzejem na Hrvaškem, zagrebškim Muzejem za umetnost in obrt, je sodelovanje v smislu izmenjav različnih razstav ali posamičnih umetnin ter posredovanja informacij že desetletja odlično. Sad teh prizadevanj je tudi razstava, ki je povzetek pregledne razstave opusa Johannesa Komersteinerja in njegovega kroga, ki je bila v Zagrebu na ogled v prvi polovici tega leta. Izbrana dela na razstavi v Ljubljani predstavljajo pri nas skoraj neznano ime kiparja, ki se je s Tirolske preselil v Ljubljano in tu deloval med letoma 1673 in 1687.
Komersteiner je bil kipar in mizar. V Ljubljani mu pripisujemo dve umetnini, kamnita vodnjaka Herkula in Neptuna, od katerih sta ostali le naslovni figuri. Figura Herkula zdaj krasi vežo ljubljanske mestne hiše, figura Neptuna pa je del vodnjaka na stičišču Gosposke in Salendrove ulice v Ljubljani. Med cerkvenim kiparskim fondom v ljubljanski okolici so oblikovne in slogovno-tipološke značilnosti opazne na kipih z glavnega oltarja cerkve v Leskovcu pri Krškem, še večja podobnost pa je vidna pri kipih na glavnem oltarju v Mišjem Dolu, katerih rokopis je skoraj enak mojstrovemu.

Tradicionalno rezbarsko-kiparsko kulturo Kranjske, ki se je izražala predvsem v ustvarjalnosti zlatih oltarjev, je Komersteiner moderniziral z baročnimi novostmi, med katere sodijo nekateri dekorativni elementi in slogovno naprednejše oblikovanje figur.

Večino kiparsko-rezbarskega opusa pa je Johannes Komersteiner ustvaril na Hrvaškem.

V zagrebških pisnih virih se prvič pojavi leta 1676, ko se je v pogodbi za izdelavo kipa za zagrebški jezuitski kolegij lastnoročno podpisal in v nemščini pripisal, da je kipar iz Ljubljane. V kiparstvo severne Hrvaške je prinesel nekatere novosti, ki se kažejo v oblikovanju svetniških figur, v arhitekturi in ornamentiki oltarjev in pravzaprav pomenijo prodor baroka na to območje. Prevzemal je prestižna naročila, kakor so, denimo, oltarji za katedralo v Zagrebu.

Za zagrebško katedralo je izdelal oltarne celote (Matere Božje, 1686–88; sv. Ladislava, 1688–90 in sv. Emerika, 1689), a pripisani so mu še oltarji v nekdanji jezuitski cerkvi Sv. Katarine v Zagrebu (sv. Ignacija Lojolskega in sv. Frančiška Borgie) ter oltarji, ki verjetno izhajajo iz zagrebške katedrale, danes v cerkvah v Gotalovcu in Jakuševcu, kot tudi omenjen oltar sv. Emerika, danes v Vurotu in seveda številna posamezna dela. V svojem delu je baročni slog gradil na tradicionalnih konceptih. V okolja, kjer je deloval, je poleg naprednejše baročne figuralike vnesel tudi tip uvitega (tordiranega) stebra in motiv bujno prepletenega akantovega okrasja, poživljenega z angelci.

Komersteiner je imel v Zagrebu kiparsko delavnico na Kaptolu oziroma na Potoku (današnja Tkalčićeva ulica), kjer je mojster tudi živel. Delavnico so počasi prevzeli in vodili njegovi sinovi. V poznejših kiparskih rokopisih iz Komersteinerjeve delavnice se kažejo tri roke, vsaka na svoj način vodi in rešuje predlogo Komersteinerjevega oblikovnega koda. Največ ohranjenih del pripada kiparju, ki je pogovorno imenovan Mojster širokih ust in je bil obrtno manj spreten, ni pa mogoče zanikati njegovega zanimivega osebnega izraza. Druga nasledstvena roka bi lahko pripadala Komersteinerjevemu sinu Michaelu iz prvega zakona v Birlingenu, njegovo ime se je pojavilo v pogodbi za glavni oltar v frančiškanski cerkvi v Kloštru Ivaniću. Tretja kiparska roka pa se kaže na stranskem oltarju Štirinajstih priprošnjikov v cerkvi v Vrapču pri Zagrebu.

Na razstavi bo na ogled 36 del Johannesa Komersteinerja in mojstrov iz njegove delavnice. S temi deli se kipar Komersteiner, ki ga odslej ne bo več mogoče spregledati, suvereno uvršča na zemljevid umetnosti druge polovice 17. stoletja.
Mehka vezava; 63 strani; slovenski jezik; leto izida: 2016
založba: Narodna galerija Ljubljana
(ISBN: 9789616743556 )
v kosarico redna cena: 15,00 €
cena za vas: 13,50 €
vaš prihranek: 1,50 €
 

Košarica
vaša košarica
je prazna

Plačilo
Ponujamo vam več načinov plačila. Izberite tistega, ki je za vas najbolj primeren.
Po povzetju
Naročeno blago plačate kurirski službi ob prevzemu na domu.
S predračunom
Po zaključenem naročilu si sami natisnite predračun za naročeno blago. Predračun lahko poravnate s položnico ali z nakazilom preko vaše spletne banke.

Dostava in osebni prevzem
Blago naročeno v naši spletni knjigarni, bomo po pošti poslali na navedeni naslov. Blago je navadno dostavljeno v 2. do 5. delovnih dneh po naročilu.

Pri naročilih katerih skupni znesek ne presega 30,00 EUR, se obračuna pavšalni strošek soudeležbe pri dostavi v višini 3,50 EUR in velja za pošiljke dostavljene na območju Slovenije.

Stroškom dostave se lahko izognete tudi z osebnim prevzemom na sedežu podjetja Buča d.o.o. (Kolarjeva ulica 47, Ljubljana). Plačilo na sedežu podjetja je možno samo z gotovino.
 
  O nakupovanju O podjetju Ne spreglejte

© Buča 2006-2019 // Ko knjiga pride k vam