najdi:

 
Oddelki
CD, DVD, LP
241
Dramske igre
7
Družboslovje & Humanistika
479
Duhovnost, Ezoterika, Osebna rast
145
Energetika
3
Glasba
155
Gospodarstvo
16
Humor
2
Katalogi razstav
121
Knjiga za darilo
37
Knjige po znižanih cenah
15
Knjige za otroke in mladino
317
Koledarji
1
Komunikacija
9
Kriminologija
2
Leposlovje, književnost
394
Management in posel
9
Moda
1
Monografija
82
Naravoslovje
76
Obramboslovje
1
Otroške slikanice po 5 in 6 eur
12
Priročniki
423
Računalništvo & Informatika, Internet
54
Revije
178
Satira, humoreska
12
Slikanice, pobarvanke
90
Slikarstvo
15
Teologija
22
UČBENIKI
28
Umetnosti, Zabava, Šport
214
Uporabne vede, Medicina, Tehnologija
51
Zborniki
35
 Založbe
 Avtorji
 
knjiga: Umetnost in disciplina : zgodovina urjenja umetnikov, tkalcev in beračev v klasični dobi
Umetnost in disciplina : zgodovina urjenja umetnikov, tkalcev in beračev v klasični dobi / Andrej Pezelj
[ v košarico | več iz oddelka | vse knjige te založbe ]
dobavni rok (1 - 3 dni)
Institucionalni mehanizem, ki iz izdelkov dela umetnine, se nanaša na sebe samega, zato je arbitraren in v zadnji instanci odvisen od zunajumetnostnih okoliščin. Določajo ga razmerja institucionalne in denarne moči in celo ideološki procesi zunaj umetnostnega sistema.18 Priznanje, s katerim umetnostni ideološki aparati iz izdelkov delajo umetnine, je skoz in skoz ideološka operacija, diskurzi, ki jo poganjajo, so ideološki diskurzi in nimajo analitične moči. Iz teh diskurzivnih in drugih institucionalnih postopkov ni mogoče izvedeti, v čem je umetnostna tradicija, iz česa je sestavljen umetnostni dispozitiv, ki zagotavlja produkcijo umetnin in reprodukcijo umetnostnega sistema.
Na ta vprašanja odgovarja pričujoča knjiga. Sedanje ideološke aparate umetnostnega sistema analizira s konceptom dispozitiva in raziskuje njegovo genealogijo. V nasprotju s splošnim prepričanjem, ki išče začetke sedanje ideologije umet nostne avtonomije v 19. stoletju, pričujoča razprava raziskuje genealogijo tega umevanja globlje v preteklosti, v 17. stoletju. Takratni izobraževalni sistem je sprva discipliniral slikarja, da bi onemogočil kvarne vplive njegove osebne narave in ga zavaroval pred samodejno nravstveno ogroženostjo. Po takratnem umevanju je bila slikarska praksa dobrodelna za ogroženo družbo, njeni proizvodi so prikazovali dobro urejeno in ubogljivo občestvo. Z razkolom med katolicizmom in protestantizmom, zaradi lakot in revščine je v 17. stoletju prišlo do temeljitih sprememb v izobraževalnem sistemu. Značilna novost v tem času je nravstveno-higiensko discipliniranje, ki je povezalo skrb za zveličanje duš s cilji javne higiene. Izobraževanje in discipliniranje sta bili na francoski Kraljevi akademiji za slikarstvo in kiparstvo analogni izobraževalnim in disciplinskim praksam v splošnih špitalih in jezuitskih kolegijih. Pri likovnih umetnikih je pot zveličanja peljala prek njihovih dolžnosti do države. V tem okviru so razumeli umetnostni dar kot sposobnost, da se osebek ravna po pravilih in zakonih, torej kot poslušnost. To se je spremenilo v 18. stoletju, ko so umetnika in izobraževalne prakse začeli razumevati v okviru zgodovinsko nove problematike varnosti. Umetnik ni bil več naravni človek, ki ga je treba disciplinirati in obvarovati pred grešnimi vzgibi. Poslej je bil osebek s prirojeno nadarjenostjo, ta pa je takrat veljala za naravno lastnost prebivalstva. Nravstveno življenje umetnika ni bilo več pomembno. Cilj izobraževalne discipline je postal omogočiti razmah in kroženje talentov v prebivalstvu kot celoti, saj so verjeli, da se s tem pospešuje napredek države in izboljševanje družbe nasploh. Z varnostnimi dispozitivi, ki so se vzpostavili v 18. stoletju, se je razvila biopolitična tehnologija upravljanja z državo. S tem so dvignili poprejšnjo pastoralno tehnologijo na raven celotne družbe. Idealni umetnik je v tem ideološkem okviru pridobil status pastoralnega vodje. Tudi sodobno umetnost poganja skrb za tisto, kar je v sistemu dobro, v gledalki in gledalcu se obrača na to, kar je v njiju najplemenitejše. Problem sodobne umetnosti je, da med skrbjo za splošno blaginjo in za zveličanje občinstva ni več tehnične problematike, ni več akademskih problemov risbe, kompozicije, barve, izbire motiva itn. tehnični problemi so zdaj strokovni in obrtni, rešujejo jih zunajumetnostni pomočniki in pomočnice. Omikano občinstvo in pristojne ustanove med najimenitnejše sodobne umetnine uvrščajo morskega psa v formaldehidni raztopini v stekleni vitrini. Žival so ujeli ribiči, raztopino je proizvedla industrija, vitrino so izdelali mojstri. Umetnik je vse skupaj razstavil. Če bi bil morski pes modernistična umetnina, bi bil naslov »Morski pes«. Gledalki in gledalcu bi bilo prepuščeno, da poiščeta umetnostni dodatek, ki iz naravoslovnega eksponata naredi umetnino. Ker pa je umetnina sodobna, je naslov: »Fizična nemožnost smrti v duhu nekoga, ki živi«. Okorno, težaško, a vendarle: specifični umetnostni postopek je vsebovan v naslovu. Ta umetnostni postopek je klasični pastoralni topos: premišljevanje o poslednjih rečeh. Ideološki motivi, ki naj bi jih umetnina obdelovala s specifičnimi umetnostnimi orodji in jih tako predelovala v umetnine, so pri sodobni umetnosti postali eno in isto s specifično umetnostnimi postopki. Moraliziranja ni več mogoče ločiti od pastorale, filantropije ne od vladajoče biopolitike. Ta zagata je intuitivno očitna. Pričujoča knjiga jo konceptualno analizira in zgodovinsko umešča ter tako intuitivno zadrego vzdiguje na raven teoretskega preudarka.
Mehka vezava; 298 strani; slovenski jezik; leto izida: 2016
založba: Založba CF
(ISBN: 9789612570811 )
v kosarico redna cena: 22,00 €
cena za vas: 19,80 €
vaš prihranek: 2,20 €
 

Košarica
vaša košarica
je prazna

Plačilo
Ponujamo vam več načinov plačila. Izberite tistega, ki je za vas najbolj primeren.
Po povzetju
Naročeno blago plačate kurirski službi ob prevzemu na domu.
S predračunom
Po zaključenem naročilu si sami natisnite predračun za naročeno blago. Predračun lahko poravnate s položnico ali z nakazilom preko vaše spletne banke.

Dostava in osebni prevzem
Blago naročeno v naši spletni knjigarni, bomo po pošti poslali na navedeni naslov. Blago je navadno dostavljeno v 2. do 5. delovnih dneh po naročilu.

Pri naročilih katerih skupni znesek ne presega 30,00 EUR, se obračuna pavšalni strošek soudeležbe pri dostavi v višini 3,50 EUR in velja za pošiljke dostavljene na območju Slovenije.

Stroškom dostave se lahko izognete tudi z osebnim prevzemom na sedežu podjetja Buča d.o.o. (Kolarjeva ulica 47, Ljubljana). Plačilo na sedežu podjetja je možno samo z gotovino.
 
  O nakupovanju O podjetju Ne spreglejte

© Buča 2006-2019 // Ko knjiga pride k vam