Skozi zgodovinski pregled teorij in pogledov na vzgojo predšolskega otroka je obravnavan tudi razvoj institucionalizirane predšolske vzgoje pri nas in po svetu s predlaganimi izhodišči za spremembe na področju predšolske vzgoje danes. S tem namenom je analitično obravnavano tudi razumevanje otrok, otroštva in otrokovih pravic, pri čemer je v nadaljevanju podrobneje obravnavana otrokova igra kot osnovna otrokova pravica in kot tista, ob kateri se dogajajo ključne vzgojne dejavnosti v predšolskem obdobju. Pri vzgoji predšolskega otroka je ključno tudi razumevanje okolij, v katerih poteka vzgoja. V prvi vrsti gre za družino, ki je v monografiji konceptualno predstavljena prek sprememb v evropski zgodovini s poudarkom na sodobnih oblikah družine. V sodobni družbi pa pri vzgoji predšolskega otroka pomembno vlogo igra tudi institucionalna vzgoja v vrtcu, ki je predstavljena v razmerju do staršev, skrbnikov, družine, tj. ožjega in tudi širšega okolja. Monografija v sklepnem delu obravnava izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok v zgodovini in danes ter se osredinja na profesionalni razvoj vzgojitelja in pomen vseživljenjskega učenja. Zadnje poglavje je namenjeno podrobnejši analizi alternativnih vzgojnih konceptov, aktualnih v sodobnosti, prek konceptualnih vprašanj, kot so: prednost usmerjenosti vzgoje, ki izhaja iz otroka, pred vzgojo, ki se opira na kulturne norme in vrednote. Monografija vključuje določene že objavljene prispevke avtoric, ki pa so na tem mestu razširjeni, strokovno in znanstveno poglobljeni ter podprti s ključnimi viri in z najnovejšo bibliografijo s posameznega področja. Potencialni bralci so študentje pedagoških usmeritev, strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju, visokošolski učitelji, pedagogi, psihologi, specialni pedagogi, načrtovalci in izvajalci vzgoje v vrtcih, načrtovalci in izvajalci programov nadaljnjega izobraževanja in vsa strokovna javnost, ki jo tovrstna problematika zanima.