Andrea Olivieri preplete žurnalizem in poetičnost, dokumente, fikcijo in zgodovino v razvejeno hibridno zgodbo. V njej so za slovensko bralko in bralca še posebej zanimiva dejstva o rojevanju druge Jugoslavije in upih ter razočaranjih delavcev od Istre do Tržiča, ki so boj za osvoboditev od fašizma zastavili celovito, a so bili nazadnje izigrani.
Kot povod za raziskovanje družinske zgodovine in tega, kako, če sploh, se ta prepleta z življenjem Louisa Adamiča, rabi škatla spomin(k)ov Albana Olivierija.
Odlomek is knjige:
“V škatli je bila tudi najdba, ki je dolgo terjala več pozornosti kot vse ostalo. To je bila porumenela številka revije Oggi, črno-belega tedenskega tabloida z dne 27. septembra 1951, prepognjena na strani pet, na dolgem prispevku, napisanem v mračnem tonu iz časov hladne vojne, z naslovom Stalin se je ustrašil knjige Louisa Adamicha. To je bila kronika domnevnega samomora nekega ameriškega pisatelja slovenskih korenin.”
Besedilo ob predstavitvi knjige in pogovoru z avtorjem v Knjigarni kavarni Maks v Novi Gorici (29. 08. 2024):
Louisa Adamiča se spomnimo predvsem kot avtorja “kultne” knjige, ene tistih, ki jih je zlahka napačno razumeti, saj lahko avtorje priklenejo na stereotipne podobe: “Dynamite: The Story of Class Violence in America”, napisane leta 1931 in prepisane leta 1934. Toda preden je v ZDA našel skrivnostno smrt “lova na čarovnice”, je bil Louis nemirni slovenski najstnik v Avstro-Ogrski, čezatlantski migrant v iskanju sreče, zelo ameriški pisatelj na poti, nikoli priznan oče noveg anovinarstva, pevec rasno mešanih skupnosti novih proletarcev (srednjeevropski Jack London med stavkajočimi industrijskimi delavci sveta), politični agitator in nazadnje privrženec Tita, Jugoslavije. Zgodba, veliko zgodb, ki segajo med dve celini, med prebujajoče se viharje v srcu Evrope in ameriškimi sanjami.
Iz medijev:
Tinkara Uršič Fratina: Med zgodovino in fikcijo, LUD Literatura (12. junija 2024)