Zbornik Odraščajoča publika, osem esejev o vlogi gledališča za otroke in mladino v sodobni družbi so soustvarili znanstveniki, gledališki ustvarjalci, pedagogi in starši: prof. dr. Slavko Gaber, prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek, doc. dr. Marjeta Mencin Čeplak, prof. dr. Milica Antić Gaber, pisateljica Maja Pelević, članica belgijske gledališke skupine Le Théâtre de la Guimbarde Gaëtane Reginster, angleški pisatelj David Wood, režiserka Ivana Djilas ter oče treh fantov Dino Bauk.
Nastal je z idejo združevanja teorije, ustvarjalne prakse in pedagoškega proce¬sa. Če bi radi dosegli učinkovitejše načine skupnega sodelovanja vseh vpletenih – načrtovalcev programov, gledaliških ustvarjalcev, vzgojiteljic, učiteljev in staršev – je razumevanje potreb in želja publike, v našem primeru otrok in mladih, ključnega pomena. Po eni strani nas zanimajo načini načrtovanja in ustvarjanja predstave, predvsem v kulturno-političnem, vzgojnem in ustvarjalnem kontekstu, po drugi pa način, kako otroci in mladi gledajo, sprejemajo in razumejo umetniško delo ter kako bi lahko povečali njihovo (so)udeležbo v gledališču in posledične pozitivne učinke.
Kljub želji, da bi že s prvo knjigo bistveno vplivali na področje gledališča in izobraževanja, smo v resnici dosegli samo to, da smo odprli še več vprašanj: Koliko starostnih skupin otrok imamo? Zakaj ne znamo delati predstav »za mladino«? Kaj gledajo fantje? Kaj je to gledališče za dojenčke? Kako pišemo za trideset let mlajše od sebe? Za koga delamo predstave: za vzgojitelje/starše ali za otroke? Kako izbiramo kulturne vsebine za naše otroke? Zakaj sploh potrebujemo gledališče? Zakaj je kultura pomembna?