Iz knjige:
Odklanjanje šole je kompleksen pojav, ki obsega širok nabor vedenj in vedenjskih vzorcev, ki so povezani s težavami obiskovanja šole ter redno prisotnostjo pri pouku. Odklanjanje šole se kaže v raznovrstnih oblikah, razlikuje se po intenziteti ter ima različne vzroke. To je pojav, ki je deležen vse več pozornosti in ga proučuje stroka na področju pedagogike, sociologije, psihologije, pedopsihiatrije, medicine ter kriminalistike. Strokovnjaki so si enotni, da pri nastanku kompleksnega problema odklanjanja šole igrajo vlogo različni individualni, družinski, šolski in socialni dejavniki. Posameznikove motive in ozadje razvoja odklonilnega vedenja do šole je potrebno preučevati individualno in obravnavati celostno. Absentizem ima za posameznika ne le neugodne kratkoročne posledice, temveč tudi dolgoročne posledice, ki vplivajo na razvoj mladostnika ter njegovo nadaljnjo življenjsko in profesionalno pot. Ustrezno in pravočasno interveniranje je ključnega pomena pri odkrivanju ter preprečevanju razvoja odklonilnega vedenja in posledic.
O avtorici:
Tanja Matjašič je profesorica nemščine in angleščine, ki svoje poslanstvo poučevanja dijakov opravlja že več kot dve desetletji. Avtoričina ljubezen do jezikov ter pedagoškega dela se je zmeraj prepletala z željo po globljem razumevanju posameznika in njegovega delovanja. Svoj osebni in profesionalni razvoj je nadgradila ob študiju družinske terapije. Kot magistrica zakonskih in družinskih študijev razume zakonitosti družinskega sistema in dinamike odnosov, razvojne potrebe mladostnikov ter izzive staršev. Pridobila je veščine in znanja, ki ji pomagajo pri neposrednem delu z mladostniki in sodelovanju z njihovimi starši v pedagoškem trikotniku. Iz potreb današnjega časa, ki vključuje tudi problem absentizma in njegovih posledic ter praktičnem delu na preventivi, je nastala zamisel za pričujoče delo.
O knjigi:
Delo predstavlja pomemben doprinos k teoretski in empirični obravnavi tega področja. Z ugotovitvami predvsem opozarja na globlje vidike oz. morebitne vzroke absentizma v šolah. Izostajanje od pouka in odpor do šole je simptom, ki ima v ozadju tudi socialne in psihološke dejavnike. S tem pokaže na pomen in možnosti oblikovanja preventivnih ukrepov pri preprečevanju absentizma, ki naj imajo v ozadju tudi spodbujanje kvalitetnih odnosov med starši in mladostniki. Funkcionalni družinski odnosi ter vključenost in skrb staršev namreč predstavlja odločilen varovalni dejavnik za mladostnika pri soočanju z izzivi odraščanja, v iskanju svoje življenjske poti, katere pomemben del je tudi izobraževanje. – prof. dr. Barbara Simonič
V pričujočem delu uspe avtorici naglasiti pomen družine in družinskih odnosov za kvaliteten razvoj posameznika in pokazati, da so kakovostni odnosi s straši in odprta komunikacija, prav tako pa tudi sodelovanje s šolo, pozitivno povezani z uspešnostjo pri oblikovanju vrednostnega sistema posameznika in pomembno vplivajo na zmanjševanje tveganja za absentizem. Pričujoče delo predstavlja zanimiv in dragocen prispevek s področja razumevanja doživljanja in ravnanja mladostnikov ter prinaša nova spoznanja s področja obravnave absentizma, ki temeljijo na preučevanju mednarodne in domače strokovne literature in na podatkih, pridobljenih s pomočjo empirične raziskave. – doc. dr. Mateja Pevec Rozman