Operne in tudi narodnozabavne pevce uvrščamo med elitne glasovne uporabnike. Zaradi visoke stopnje glasovne obremenjenosti in zahtevane visoke kvalitete glasu so rizični za nastanek glasovnih motenj. Nastanek glasovne motnje pri narodnozabavnih in opernih pevcih negativno vpliva na pevčevo zmogljivost ter pevsko kakovost, v hujših primerih pa pevec celo ne zmore peti in je primoran nastop odpovedati.
Med pregledom raziskav smo ugotovili, da v slovenskem prostoru še ni raziskave, ki bi odkrivala pogostost in vzroke glasovnih motenj med narodnozabavnimi pevci ali pa bi primerjala pogostost in vzroke glasovnih motenj med narodnozabavnimi ter opernimi pevci. Z našo raziskavo smo pridobili podatek o deležu narodnozabavnih pevcev, ki imajo po zgledu svojih začetnikov formalno pevsko izobrazbo ter podatke o pogostosti glasovnih motenj in vzrokih za njihov nastanek pri narodnozabavnih pevcih v primerjavi z opernimi pevci.
Iz recenzij:
Raziskava je dala pomemben vpogled v problematiko glasovnih težav pri narodnozabavnih pevcih ter dala odgovor na vprašanje, na kakšnem način bi lahko zmanjšali pojav glasovnih motenj pri tej skupini polprofesionalnih pevcev. Izobraževanje glasovnih uporabnikov o pravilni skrbi za glas in pravilni fonaciji je ena od nalog logopedov, tako da je avtorica nakazala rešitev obstoječega problema v preventivnih ukrepih. Ker je to edina znana raziskava o tej problematiki, ima še posebej pomembno težo na področju logopedije in foniatrije. – Prof. dr. Irena Hočevar Boltežar, dr. med.
Glasovne motnje med pevci še vedno predstavljajo določeno tabu temo, o kateri se tudi v profesionalnih krogih govori redko. Raziskave, kot je magistrsko delo Mance Golob, pomagajo premagovati družbeno stigmo o glasovnih motnjah, obenem pa je to delo pomemben doprinos k ozaveščanju pevcev o pomembnosti pravilne vokalne tehnike in skrbi za glas. – Tina Debevec Dragoš, mag. akademska glasbenica pevka