Študiral je na Dunaju in pridobil politehnično znanje ter kot inženir močno vplival na naše okolje: med drugim je prav on trasiral železniško progo na relaciji Trst – Ajdovščina, sicer pa ima v lasti enajst patentov – vse od stroja za drobljenje koksa, pluga s prednjo vleko, pa tudi do hidravličnega motorja – komercialne turbine. Aktiven je bil tudi v tujini in njegov največji projekt je bil vodovod v črnogorskem Cetinju. Velja za enega izmed pionirjev letalske tehnike na Slovenskem.
Natančen opis njegove življenja in dela, z uvodnim zapisom zgodovinarja dr. Sandija Sitarja (“narodnjak in politehnik”), pojasni tudi njegovo politično pripadnost (bil je član političnega društva Edinost, močno je vplival na uveljavitev Slovencev v Trstu in pospeševal razvoj slovenskega šolstva in tiska), v zaključku pa so skice omenjenih enajstih patentov, in kot v sklepu zapiše avtor, da “njegovi dosežki še niso prišli v zavest strokovne javnosti niti v domačem okolju – na Krasu. Mogoče pa bo 200-letnica rojstva čez nekaj let priložnost, da ga na novo odkrijemo in ustrezno ovrednotimo”.
(Ajda Vodlan – Bukla 173_174, 2023)
Iz medijev:
- Bukla 173_174 – jun, jul, avg 2023