V ponekod temačni, toda pogosto iskrivi in vselej dostopni in ganljivi pripovedi Dotik občutka proučuje – z virtuoznim branjem del Henryja Jamesa, Johna L. Austina, Judith Butler, psihologa Silvana Tomkinsa in drugih – raznovrstne oblike čustva. Kaj povezuje predavateljsko delo z doživetjem bolezni? Kako lahko sram postane gonilo politike queera, performansa in ugodja? Je seksualnost bližje afektu ali gonu? Je paranoja edina dejanska epistemologija sodobnih intelektualcev? Kajti ne nazadnje je vzgib za odkritosrčnost in iskrivost knjige avtoričina predanost resnici sreče. Eve Kosofsky Sedgwick (rojena leta 1950) je priznana ameriška teoretičarka na področjih študijev spolov, teorije queera ter kritične teorije.
Je zaslužna profesorica angleščine na newyorškem izobraževalnem središču CUNY Graduate Center. V svojih delih se opira na feminizem, nelacanovsko psihoanalizo in dekonstrukcijo, povezuje queer, družbenospolno in politično prisvojitev teorije z literarnimi vedami, razpira poglobljeno zanimanje za izjemno širok razpon vprašanj in tematik, zlasti performativnosti in eksperimentalnega kritiškega pisanja. Izstopajo pronicljive razčlembe romanov Marcela Prousta, knjig umetnikov, budizma in pedagogike, teorije afekta ter v tej navezavi zlasti izsledkov Silvana Tomkinsa in Melanie Klein, afiniteta do materialne kulturne dediščine, tekstilne umetnosti in predvsem teksture. Med njenimi številnimi strokovnimi razpravami, ki veljajo za pionirska dela v teoriji queera, so Between Men: English Literature and Male Homosocial Desire (1985), Epistemology of the Closet (1990) in Tendencies (1993). Leta 1994 je izšla zbirka njenih pesmi Fat Art, Thin Art, leta 1999 pa razširjen dvoglasni haibun A Dialogue on Love. Izdajateljica njenih knjig – Tendencies, Fat Art, Thin Art, Novel Gazing: Queer Readings in Fiction ter Shame and Its Sisters: A Silvan Tomkins Reader (sourednica z Adamom Frankom) – je založba Duke University Press.
Mini recenzije:
»Eve Kosofsky Sedgwick je naelektrila intelektualno skupnost, opomnila jo je na to, da premore ‘misel’ temperaturo, teksturo in erotiko. Z darežljivostjo, ki je obenem samozatajevalno asketska, in s sijajno bravuro prikazovanja je odprla vrata za vrati v neodkrita območja raziskovanja. Preveč je vrhuncev Dotika občutka, da bi jih lahko naštel. Avtoričin jezik, ki je bogato okrašen, sintaktično dovršen, nas vselej navdaja s svojim značilnim, vedno presenetljivim užitkom.« Wayne Koestenbaum, avtor knjige Andy Warhol
»Eve Kosofsky Sedgwick piše izjemno natančno, in vendar nas njeno delo usmerja k območju, kjer je pomen glasben, neizmerljiv, skrivnosten, nejezikoven. Če je performativno govorno dejanje, z vso njegovo vpetostjo v norme in zakone, poglavitno za dojemanje njenega dela v teoriji queera, potem je performativnost vednosti onkraj govora – estetska, telesna, afektivna – njena dejanska vsebina.« Lauren Berlant, avtorica Queen of America Goes to Washington City
PREHODI so knjižna zbirka, ki tematizira interaktivno področje sodobne umetnosti, kjer ples vstopa v dinamičen dialog z drugimi umetniškimi in znanstvenimi praksami. V PREHODIH so objavljena dela z različnih področij, v katerih avtorice in avtorji posredujejo svoje uporabno znanje in metode ustvarjalnega in teoretičnega dela ter odpirajo polje možnih perspektiv in artikulacij, ki bralca spodbujajo k ustvarjalnemu mišljenju. PREHODI raziskujejo načine, pristope in vstope, ki razvijajo specifičnost in individualnost polja plesa. Prizadevajo si nakazati potencialne robove, kjer se zgodi preplet področij, obenem pa prispevajo k aktualni artikulaciji vsebin in elementov, ključnih za razvoj in obstoj umetnosti plesa