Z jesensko številko Ekrana se poslavljamo od letošnjega izjemno pestrega festivalskega poletja, ki je od številnih dogodkov, tudi filmskih, skorajda popokalo po šivih. Rdeča nit edicije september/oktober so tako filmski festivali.
V fokus postavljamo 17. Grossmannov festival fantastičnega filma in vina, kjer se je letos med drugim odvila retrospektiva južnokorejskih grozljivk, ki se jim v članku »Poletna zmrzal« posveti Jasmina Šepetavc, ter 17. edicijo festivala Kino Otok – Isola Cinema, ki je konec avgusta potekal v Izoli. V sklopu Kino Otoka se je Petra Meterc pogovarjala z Julienom Farautom, arhivarjem v pariškem Nacionalnem inštitutu za šport in režiserjem filma Čarovnice iz Orienta (2021).
Poleg tega lahko preberete še prispevke z dveh novih domačih festivalov. V začetku julija je v Hrastniku potekal Kamerat, prvi festival delavskega filma. Festival je obiskal Muanis Sinanović, ki v prispevku »Razredna zavest v kulturi« zapiše, da Kamerat »predstavlja eno najpomembnejših pobud na področju slovenske kulture v zadnjih letih«. Izjemnega pomena za naš prostor je tudi ustanovitev prvega Mednarodnega festivala eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X (video-film-eksperiment) Ljubljana, o katerem za Ekran piše Kristina Kokalj. Obiskali smo tudi festivale v Motovunu, Bologni in Sarajevu, Festival kratkega filma v Ljubljani – FeKK, ter Festival EDO: Filmski festival o mestih, urbanosti in arhitekturi.
Pogovarjali smo se z novim direktorjem Festivala slovenskega filma, Bojanom Labovićem, v rubriki Intervju s slovenskim filmom pa najdete še pogovore s Špelo Čadež in Zarjo Menart, ki sta na festivalu v Locarnu letos premierno predstavili novo animirano mojstrovino Steakhouse (2021) ter z Lano Bregar, katere Otava (2021) je bila prikazana na Sarajevskem filmskem festivalu.
Z dvema kritikama – o novem filmu Pabla Larraína, Spencer (2021), ki ga je bilo mogoče videti v glavnem tekmovalnem programu, in drami Dekle je poletelo (La ragazza ha volato, 2021, Wilma Labate), ki je nastal tudi s podporo slovenske Staregare – se iz Benetk oglaša Žiga Brdnik. Kot ponavadi recenziramo še nekaj aktualnih filmov in serij, med slednjimi velja izpostaviti novo miniserijo Raoula Pecka, Iztrebite vse divjake (2021), ki, kot zapiše Melita Zajc, nam »je pokazala, da je praktično vse, kar vemo, narobe.«