Njegovo pedagoško in znanstvenoraziskovalno delo je zaznamovalo številne generacije študentov, učiteljev in svetovalnih delavcev ter kritično sooblikovalo razvoj slovenske pedagoške znanosti, še zlasti didaktike.
Avtorice in avtorji so v svojih prispevkih izhajali z bogate zapuščine profesorja Strmčnika, njegovih teoretičnih spoznanj in strokovnih pogledov. Njihovo aktualnost so presojali z vidika sodobnih izzivov vzgojno-izobraževalnega dela, pedagoške teorije in ožjih didaktičnih vprašanj. V svojih prispevkih so prikazali, kako se je izbrano didaktično področje razvijalo, v kolikšni meri so znanstvena stališča in strokovna prizadevanja prof. Strmčnika aktualna še danes, kako so se uveljavila v vzgojno-izobraževalnih sistemskih rešitvah ter kolikšen je njihov potencial za nadaljnji razvoj didaktične teorije in vzgojno-izobraževalne prakse na različnih ravneh izobraževanja.
Avtorji monografije so sodelavci prof. Strmčnika, njegovi študentje in doktorandi, študenti teh študentov, pa tudi avtorji, ki so delo prof. Strmčnika spoznavali predvsem preko njegovih številnih člankov in znanstvenih monografij.