Temeljno vodilo povabila k sodelovanju pri zborniku pa ni bila težnja po ponovnem sistematičnem pregledu Štigličevega opusa iz nove časovne perspektive, temveč želja, da podamo nov vpogled v tiste vidike njegove ustvarjalnosti, ki so v sodobni filmski misli pustili najgloblji pečat. Vabilu so se odzvala nekatera najvidnejša imena slovenske filmske teorije in publicistike; avtorice in avtorji različnih generacij, raznovrstnih provenienc in raznolikih teoretsko-historičnih zaledij: Nerina T. Kocjančič, Matic Majcen, Polona Petek, Tina Poglajen, Peter Stanković, Andrej Šprah in Marcel Štefančič, jr. Njihove razprave se posvečajo nekaterim bistvenim elementom, značilnostim, načelom, pristopom, metodam in dosežkom Štigličevega opusa v celoti ali pa premišljujejo ustvarjalni domet njegovih posameznih del. Ti aktualni aspekti preučevanja tako ne pomenijo samo prenove oziroma aktualizacije pogleda na avtorjevo kreativno raznovrstnost, temveč podajajo ponovni premislek vrste pomembnih elementov nastanka in razvoja slovenske filmske ustvarjalnosti in kinematografije.