Nekateri strokovni profili so postali zastareli in pojavili so se novi. Druge oblike umetnosti in zabave so prišle v središče kolektivnih sanj in razprav. Načela kuratorstva so prišla v navzkrižje z idejo dostopa. Pretakanje je prevzelo svet kot prevladujoči način izkušanja gibljivih podob, zasebni prostor pa je prekosil javni prostor kot osnovno prizorišče teh izkušenj. Kaj je kinoteka? je zbirka esejev, ki skušajo razjasniti te še potekajoče spremembe v širšem kontekstu kulturne zgodovine, pri čemer se osredotočajo na odgovornost filmskih arhivov in muzejev kot varuhov filmske dediščine.
Jurij Meden je programski vodja in kurator v Österreichischen Filmmuseumu na Dunaju. Pred tem je deloval kot vodja programskega oddelka v Slovesnki kinoteki v Ljubljani in kot kurator filmskega programa v George Eastman Museum v Rochesterju v državi New York. Pomagal je pri ohranjanju in restavriranju številnih jugosovanskih eksperimentalnih filmov. Deloval je tudi kot programski vodja Kinodvora, prvega art kina v Ljubljani, kot koordinator programa festivala Crossing Europe v Linzu, kot urednik znanstvene in akademske založbe Sophia v Ljubljani, kot glavni urednik KINA!, revje za film, poezijo in politiko ter kot ko-direktor Nitrate Picture Show, festival of film conservation. Filmske programe je kuriral v vrsti institucij in na mnogih dogodkih na treh celinah, režiral je preko dvajset dokumenatrnih in eksperimenatlnih filmov ter predaval na Akademiji umetnosti v Novi Gorici, na L. Jeffrey Selznick School of Film Preservation v Rochesterju in na vrsti delavnic FIAF-a. Je prejemnik Jon Garlock Labor Educator of the Year Award za leto 2017.
Če bi to knjigo prvič prebral pri osemnajstih letih, bi filmsko kuratorstvo sprejel kot svoje izbrano orodje političnega aktivizma. Namesto tega lahko le preberem eno poglavje na dan, in ko pridem do konca, začnem še enkrat od začetka ter vsem povem, da ti film še vedno lahko spremeni življenje. Z mešanico etičnega zagona, ostre logike in subtilnega humorja je Jurij Meden napisal kulturni manifest in nežargonski vodič po težki umetnosti videnja. K orožju, gledalci! To je dejanje državljanske nepokorščine najvišjega reda.
Paolo Cherchi Usai; Kinoteka Furlanije – Julijske krajine