O knjigi:
Monografija obsega šest poglavij in je razdeljena na teoretski in empirični del. V teoretskem delu znanstvene monografije sem se posvetila konceptumkulturnega imperializma in konceptu kulturne hegemonije. Schillerjeva teorija kulturnega imperializma (Mirrless, 2015) se nanaša na ameriško promocijo in univerzializacijo ameriškega »way of life« na osnovi ameriške ekonomske, vojaško-politične in kulturne moči; procesi, ki vodijo v globalizacijo, pa ne vodijo v neko novo harmonijo interesov globalnega prostora, pač pa v transnacionalni korporativni tržni red, ki velja tako v gospodarski kot kulturni produkciji in distribuciji (Schiller, 1991).
Avtorica:
Odkar se spomnim, me je privlačil filmski svet. Najprej so me prevzele risanke – ikonična Minnie Mouse s pikčasto rdečo pentljo v zaboju s starimi igračami me še danes spominja na moja prva občudovanja gibljivih slik. Risanke so zamenjali igrani filmi. Zaradi Disneyevega 101-ga dalmatinca me vsak predstavnik te pasme še danes spomni na zlobno Cruello de Vil, ki je hotela iz kož ljubkih dalmatinčkov narediti plašč. Sledilo je obdobje slavnega Titanika. Kolikokrat je, takrat še DVD, romal v predvajalnik, raje ne bi povedala. Danes z zanimanjem spremljam nove filmske produkcije in tudi nagrade, ki jih podelijo posameznim filmom; strast do filmov je ostala, le gledam jih z drugačnega zornega kota.
Iz recenzije:
Znanstvena monografija »Kulturni imperializem v sodobni hollywoodski kinematografiji« avtorice Laure Kašca je pomemben prispevek k filmskim študijam v slovenskem prostoru. Avtorica svoje teze prepričljivo usidra v klasičnih teorijah kulturnega imperializma in hegemonije, pri čemer jih kritično ovrednoti in posodobi.” – doc. dr. Jasmina Šepetavc
Kot avtorica zapiše, so filmi (predvsem hollywoodski filmi) del naših življenj in kulture ter na nas pomembno vplivajo. Delo je pomemben strokovni prispevek, ki poveže diskurzivno analizo filmov s strukturami njihovega vrednotenja in promocije; poleg metodološke širine knjigo Laure Kašce odlikuje tudi izviren analitični poudarek na ideji ameriških sanj. Avtorica namreč pokaže, da je ideja izjemno stabilna, dovzetna za raznolike reintrepretacije in da še danes predstavlja ključen element zahodnega popularnokulturnega imaginarija. – izr. prof. dr. Natalija Majsova