V Fokus tokrat postavljamo 24. Festival slovenskega filma Portorož, v sklopu katerega izpostavljamo nekaj presežnih del letošnje sezone: od filmov Inventura (2021, Darko Sinko), Prasica, slabšalni izraz za žensko (Tijana Zinajić) in Morena (2021, Antoneta Alamat Kusijanović), prek dokumentarca Odpuščanje (2021, Marija Zidar), kratkega animiranega filma Ta presneta očetova kamera! (2021, Miloš Tomić) do naravoslovnega dokumentarca Divja Slovenija (2021, Matej Vranič).
Žiga Brdnik v drugem delu prispevka o zgodovini poosamosvojitvene filmske politike (prvi del smo objavili v številki maj/junij 2021) obdela »obdobje tranzicijskih bojev« (2000–2009): od rojstva multipleksov in izvora mita o negledljivosti slovenskega filma do fantastičnega cirkusa filmskih razpisov.
Anja Banko se v rubriki In memoriam pokloni Jeanu-Paulu Belmondu, Vitja Dominkuš Dreu poroča z letošnjega simpozija Jesenska filmska šola, ki je potekal pod naslovom »Filmska kultura v šolski praksi«, Maša Peče pa nam prinaša ponoven razmislek in koronski pristavek k zapisu o kuriranju enkratnih filmskih projekcij (objavljen v Ekranu februar/marec 2017). Kot vedno so tu kritike aktualnih filmov in televizijskih serij, poseben dvojni pogled pa tokrat namenimo dolgo pričakovanemu spektaklu Dune: peščeni planet (2021, Denis Villeneuve).
Opozarjamo še na rubriko Branje v kateri tokrat objavljamo eno od poglavij iz najnovejše kinotečne knjižne izdaje, ki nosi naslov Kaj je kinoteka? Nekaj pogledov na ohranjanje in prikazovanje filmske dediščine v 21. stoletju, ki jo v nadaljevanju recenzira Matevž Jerman. Letos je izšel tudi prevod druge Deleuzove knjige o filmu, ki se ji v prispevku z naslovom »Etika Deleuzove Podobe-časa« posveti Anže Okorn.