V to ljubiteljsko in tudi družbeno angažirano delovanje se vključujejo ženske različnih starosti, njihovo delovanje pa izhaja iz raznolikih osebnih okoliščin in izkušenj. V društvih se pogosto učijo normiranih načinov izvajalskih praks, ki jih uporabljajo pri poustvarjanju glasbenega izročila držav izvora. Poleg omenjenih pa so v knjigi obravnavane tudi glasbene prakse ustvarjalk, ki delujejo kot posameznice, zunaj društvenih okvirov, med katerimi pa prevladujejo poklicne glasbenice.
Njihova posebnost je individualiziran ustvarjalni odnos do glasbe zahodnega Balkana, ki jo interpretirajo na svojstvene načine, pri čemer pogosto sodelujejo tudi z glasbeniki drugih etnij. V vseh teh procesih ustvarjanja in poustvarjanja, imajo ženske ključno vlogo, ne le kot izvajalke temveč tudi kot organizatorke glasbenega delovanja.
S tem pridobivajo tudi možnost odločanja o glasbenih in plesnih praksah ter tudi spremenijo vzvode moči v svojih skupnostih in v družbi.