Keiko Furukura je nenavadna 36-letna tokijska prodajalka; živi sama, nikoli ni bila v romantičnem razmerju in je s tem pomirjena in zadovoljna. Z nekoliko čudaškim vedenjem se nikoli ni dobro vklopila niti v svojo družino niti v šolo. Pri 18 letih je začela delati v lokalni samopostrežni trgovini za polovični delovni čas in s tem je njeno življenje dobilo namen, vanjo pa se je naselil mir. V strogo določeni delovni kulturi razume pravila socialne interakcije in bolj ali manj uspešno igra vlogo ‘normalnega človeka’. Vodje in sodelavci so se menjavali, Keiko pa je v trgovini ostala 18 let in bila povsem zadovoljna. Na krilih samosvoje poetičnosti nas zgodba ponese do ganljivega razpleta, ko se Keiko dokončno prepusti klicu trgovine. Takrat se bralec zave, da je priča posebni ljubezenski zgodbi.
Vendar pa njeni sorodniki in prijatelji vse bolj pritiskajo nanjo z ‘normalnimi’ pričakovanji glede njene prihodnosti. Koliko je namreč v sodobni družbi vredna mlada ženska, ki nima ne poklicnih ambicij ne želje po poroki?
Ženska iz samopostrežne trgovine je odličen portret nenavadne psihe in očem skritega sveta. Čeprav je roman Sayake Murate napisan duhovito in mestoma z nenavadnimi situacijskimi zasuki, iz zgodbe pronica ironičen in oster pogled na sodobno delovno kulturo, konservativno razmišljanje in vlogo spolov, obenem pa slavi tiho junaštvo žensk, ki sprejmejo ceno, da so to, kar so.
Roman Ženska iz samopostrežne trgovine je preveden v več kot 30 jezikov in je mednarodna uspešnica, prodana v poldrugem milijonu izvodov.
O avtorici:
Sayaka Murata (1979, Inzai, Japonska) je ena bolj prepoznavnih in cenjenih sodobnih japonskih avtoric. Njeno pisateljsko delo je vse odmevnejše, za svoje delo je prejela številne nagrade: leta 2003 nagrado literarne revije Gunzo za prvenec Dojenje, leta 2009 Nomovo nagrado in leta 2013 nagrado Yukio Mishima. Prejela je tudi posebno nagrado za fantazijski roman objavljen v japonskem jeziku, ki najbolje ‘raziskuje in poglablja koncept spola’ (Sense of Gender).
Svoj deseti roman Ženska iz samopostrežne trgovine je napisala na podlagi lastnih dolgoletnih izkušenj dela v trgovini. V japonščini je izšel leta 2016 in kmalu po izidu postal velika uspešnica, Nagrajen je s prestižno japonsko književno nagrado Akutagawa. Po izidu so roman Ženska iz samopostrežne trgovine razglasili za knjigo leta mnogi tiskani in spletni mediji: The New Yorker, BuzzFeed, The Boston Globe, Literary Hub, Electric Literature, Library Journal, Shelf Awareness, Hudson in mnogi drugi; v japonski izdaji časopisa Vogue pa so jo razglasili za avtorico leta.