Besedila avtorice in avtorjev iz slovenskega in srbskega kinematografskega okolja predstavijo filmsko, literarno in teoretsko delo ter življenje tega pretanjenega opazovalca nekega (zelo določenega) prostora in časa, v katerem je živel in delal – prostora in časa Jugoslavije, ki se prav tako izriše skozi pričujočo zbirko besedil.
Andrej Šprah v publikaciji raziskuje nekatere plati in okoliščine Pavlovićevega »slovenskega« filmskega ustvarjanja, pri čemer se podrobneje posveti dvema filmoma, »koprodukcijsko slovensko nesojeni in avtorsko življenjsko neusojeni Državi mrtvih«, poslednjemu avtorjevemu delu in filmu, v katerem v svoji bržkone življenjski vlogi zasije Radko Polič, in »produkcijsko slovenskemu, a žal neupravičeno odrinjenemu Letu mrtve ptice«. Goran Gocić se posveča »Pavlovićevemu pripovedništvu med scenarijem in romanom«, vzporednima karierama umetnika, literarni in filmski. Zdenko Vrdlovec predstavi nastope dvojnikov – doppelgängerjev – v evropski umetnosti in se poglobi v analizo Pavlovićevega Sovražnika, njegovega protagonista in ostalih glavnih junakov. Nace Zavrl raziskuje konsistentno pojavljanje aparatov tehnične reprodukcije v Pavlovićevi filmski ustvarjalnosti, v kateri zazna, »da je tehnološko okolje vselej tudi že ideološko minsko polje«. Greg de Cuir Jr. predstavi Pavlovićev zgodnji kratki film Triptih o materiji in smrti ter ga umesti med pomembni deli evropske umetnosti, a tudi v Pavlovićevo filmsko teorijo. Zadnji prispevek Ivane Kronja pa predstavi in razmisli številne slogovne in tematske elemente, značilne za Pavlovićev opus, ter jih umesti v širše ustvarjalno in teoretsko okolje.