Prednji in zadnji vezni list upodabljata izvorni dokument projekta, to je z rokopisom zabeležen popis del, ki jih je avtor predlagal, da se umestijo v knjigo. Knjiga je zasnovana kronološko in predstavlja časovni trak, ki še kar teče. Razvidno tudi z naslovnice, kjer je letnica 20 že izven formata.
Kot je opus dolg in raznolik, je tudi dinamika predstavitev del na tem časovnem traku zelo raznolika in srbno upošteva dramaturške kanone posameznih sklopov. Poglavja se začnejo s predstavitvenim besedilom in zaključijo s citatom, povzetim iz številnih intervjujev z avtorjem, objavljenih v različnih medijih.
Miselno jasen diskurz avtorja in njegovih stvaritev se prenese v obsežen popis bibliografije, razstavljanja in delovanja. Visokokakovosten tisk in vezava, različne vrste tipnega papira in jasen prelom, poln dinamike, omogočajo izjemno doživetje prostora, ki ga knjiga ustvarja s svojo fizično pojavnostjo.
Najlepša slovenska knjiga 2024
Komisija za najlepše oblikovano knjigo na Slovenskem knjižnem sejmu 2024, ki so jo sestavljali Robert Ilovar, Matija Jemec in Jasna Andrić, je knjigo Žarko Vrezec 70 80 90 00 10 20 razglasila za najlepše oblikovano knjigo za odrasle, prejela pa je tudi naziv »velika nagrada 40. Slovenskega knjižnega sejma – najlepša slovenska knjiga 2024«.
Obrazložitev komisije:
V monografiji likovnega ustvarjalca Žarka Vrezca gre podobno, kot pri ostalih tematsko sorodnih izdajah, za prerez umetnikovega dela. V pričujoči knjigi je kljub svoji dosledni kronološki strukturi podan na svež, dinamičen in oblikovno dovršen način ter kot celota deluje izrazito harmonično. Kot je moč razbrati že iz samega naslova publikacije, je vsebina zelo jasno razdeljena na sklope, ki zajemajo posamična desetletja.
Ta sicer formalni pristop oblikovalec lepo in zelo ustrezno nadgradi v tipografskem in slikovnem smislu, saj tako s pozicioniranjem in velikostjo uporabljenih tipografij kot tudi z velikostno raznolikim slikovnim gradivom vzpostavi bogat in mestoma dramatičen ritem. Podkrepljen je z velikimi, celostranskimi detajli umetnikovih slikarskih del, pa tudi z nekaj manjšimi, bolj intimističnimi risbami in akvareli, ki jih dopolnjuje raznoliko slikovno gradivo, ki še dodatno priča o avtorjevi subtilnosti in analitičnemu pristopu. Izbrani in jasno izpostavljeni citati, ki dodatno osvetljujejo umetnikovo snovanje, smiselno povezujejo prej omenjene vsebine.
Knjiga je s premišljeno rabo različnih vrst papirja prefinjeno razdeljena na več sestavnih delov, tako na glavnega, namenjenega reprodukcijam, kot na ostale, ki so potrebni za podatkovni aparat. Uporaba papirja je ustrezna za barvno bolj zadržane stvaritve avtorja, kjer je poudarek na grafizmu in ne v samem koloritu. Izvedbeno je monografija na zelo visoki ravni, o čemer priča že njena zunanjost z odločitvijo za različne tiskarske tehnike in nevsakdanjo vezavo.
Iz medijev:
- Osmi dan, 13. 01. 2025 (RTV SLO)
- Maja Črepinšek: Recenzija knjige, Bukla št. 185 (januar – februar 2025)