Namenjeno je strokovnjakom (učiteljem, psihologom, specialnim pedagogom …), ki se pri vsakdanjem delu srečujejo z neželenimi vedenji otrok z avtističnimi motnjami in jim želijo pomagati, da bi se naučili bolj prilagojenih vedenj, ki jim bodo omogočala večjo samostojnost in neodvisnost v življenju.
Dr. Peter Janjušević, eden od recenzentov, je zapisal: »Gre za prvo tako obsežno in celostno knjigo o ocenjevanju funkcije vedenja in na njem temelječe intervencije, ki pokrije relevantno teorijo pa tudi aplikacije in evalvacijo kot integralni del vedenjskih pristopov. Zato menim, da bi ta knjiga lahko bila eden ključnih tekstov za študente pa tudi za izkušene praktike s področja vzgoje, izobraževanja, duševnega zdravja in širše. Avtorica si za to pomembno delo zasluži čestitke in zahvalo.«
Specialna pedagoginja dr. Branka D. Jurišić, katere delo je na področju otrok s posebnimi potrebami v mnogih pogledih v Sloveniji pionirsko, je leta 2020 prejela nagrado Republike Slovenije za izjemne dosežke na področju šolstva.
Iz recenzije knjige:
Knjiga vsebuje obsežen in celovit pregled sistematičnega ocenjevanja funkcij posameznikovega vedenja (ne glede na njegovo razvojno motnjo) in iz razumevanja funkcije posameznikovega vedenja izhajajoče načine poučevanja želenih vedenj, ki temeljijo na izsledkih znanstvenih raziskav. Namenjena je strokovnjakom, ki se pri vsakdanjem delu z otroki srečujejo z izzivi neželenih in motečih vedenj in želijo otrokom pomagati, da bi se naučili sprejemljivejših, bolj prilagojenih vedenj, kar bi jim omogočilo večjo samostojnost in neodvisnost v življenju. Uvajanje na dokazih utemeljenih postopkov poučevanja želenega vedenja in spremljanja uspešnosti teh postopkov v pedagoško in klinično prakso je v sodobnem času standard, ki bi moral biti uveljavljen v vseh ustanovah. Zato je tema knjige, ki je po mojem védenju prva tovrstna celovita predstavitev v slovenskem jeziku, izjemno aktualna. — Doc. dr. Jana Kodrič, univ. dipl. psih., specialistka klinične psihologije
Publikacija je prvenstveno namenjena strokovnjakom s področja šolstva in zdravstva, ki vsakodnevno delajo z otroki z avtizmom. Osebno menim, da je njena ciljna publika veliko širša. Gre za prvo tako obsežno in celostno knjigo o ocenjevanju funkcije vedenja in na njem temelječe intervencije, ki pokrije relevantno teorijo pa tudi aplikacije in evalvacijo kot integralni del vedenjskih pristopov. Zato menim, da bi ta knjiga lahko bila eden ključnih tekstov za študente pa tudi za izkušene praktike s področja vzgoje, izobraževanja, duševnega zdravja in širše. Avtorica si za to pomembno delo, ki je pred vami, zasluži čestitke in zahvalo. — Dr. Peter Janjušević, univ. dipl. psih., specialist klinične psihologije
O avtorici:
Branka D. Jurišić se je po študiju specialne pedagogike, za katerega se je odločila zaradi zanimanja za avtizem, zaposlila v prvem oddelku za otroke z avtizmom, ustanovljenem pred več kot tridesetimi leti na Centru Janeza Levca v Ljubljani. V Centru za duševno zdravje Zdravstvenega doma Ljubljana, kjer je bila zaposlena več kot dve desetletji, je sodelovala pri odkrivanju, diagnosticiranju in ocenjevanju otrok z avtizmom. Poleg tega je svetovala družinam in strokovnjakom v vrtcih in šolah, kako otroke in mladostnike z avtizmom kar najbolje vključiti v vsakdanje življenje. Njena prva knjiga o avtizmu je izšla leta 1991 in je bila v Sloveniji za mnoge strokovnjake prvi učbenik na to temo. Kmalu zatem je izšla njena knjiga o kognitivnih vedenjskih pristopih Zakaj mi to delajo?. V naslednjih letih in desetletjih je pripravila še vrsto priročnikov in drugih publikacij. Osrednja tema njenega zanimanja so otroci z avtizmom in podpora pozitivnega vedenja. O tem je imela številne seminarje in delavnice. Zaposlena je v Izobraževalnem centru Pika, delujočem pri Centru Janeza Levca, ki je izdajatelj novejšega priročnika Otroci z avtizmom in pričujoče knjige o oceni funkcije vedenja. Leta 2020 je dr. Branka D. Jurišić, katere delo je na področju otrok s posebnimi potrebami v mnogih pogledih v Sloveniji pionirsko, prejela nagrado Republike Slovenije za izjemne dosežke na področju šolstva.